Uruchomienie tzw. „ciepłego guzika” w autobusach
Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Przemyślu informuje, że od dnia 14.08.2023r. w kolejnych 17 autobusach zostanie uruchomiony system tzw. „ciepłego guzika”, czyli indywidulanego otwierania drzwi przez pasażera.
W autobusach marki Autosan (15 pojazdów) podczas postoju autobusu na przystanku, kierowca nie będzie otwierać żadnych drzwi w autobusie, a w autobusach marki Solaris (2 pojazdy) kierowca nie będzie otwierać środkowych i tylnych drzwi w autobusie (drzwi przy kierowcy otwierane będą przez kierowcę). Na zewnątrz pojazdów, przyciski indywidualnego otwierania drzwi przez pasażera znajdują się przy każdych drzwiach. Otwarcie drzwi przez pasażera wewnątrz pojazdu odbywa się natomiast za pomocą przycisku umieszczonego na słupkach przy drzwiach.
WAŻNE!
Przyciski indywidualnego otwierania drzwi przez pasażera są aktywne wyłącznie podczas postoju autobusu na przystanku. Możliwość indywidualnego otwarcia drzwi jest sygnalizowana w autobusach Autosan za pomocą podświetlenia przycisku na zielono.
Autobusy wyposażone w system „ciepłego guzika” zostały odpowiednio oznakowane. Na każdych drzwiach umieszczono naklejkę sygnalizującą możliwość otwierania drzwi przez pasażera i dokładnie wskazującą lokalizację przycisku.
Pozostałe informacje dotyczące systemu otwierania drzwi przez pasażerów:
- Dzięki zastosowanemu systemowi otwierania drzwi przez pasażerów możliwe będzie uniknięcie nadmiernego wychładzania pojazdu w okresie zimowym oraz usprawnienie pracy klimatyzacji w okresie letnim.
- System jest aktywowany przez kierowcę po zatrzymaniu pojazdu na przystanku.
- Jeżeli przez kilka sekund nikt nie wsiada albo nie wysiada z pojazdu (zamontowana fotokomórka sprawdza ruch w okolicach drzwi) system w sposób automatyczny zamyka dane drzwi.
Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w początkowej fazie funkcjonowania systemu otwierania drzwi autobusów przez pasażerów, a osoby sprawnie korzystające z tego rozwiązania prosimy o pomoc osobom, które mogą mieć problem z użytkowaniem zastosowanego rozwiązania technicznego.